Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0007050012   Neurociència i aprenentatge
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   12/11/2020 - 18/12/2020 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs pretén apropar els darrers avenços en neurociència i psicologia cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d'aprenentatge i plasticitat cerebral, a l'àmbit educatiu. És un curs introductori sobre fonaments de neurociència on s'aprofundirà en la comprensió del funcionament del cervell, les etapes de desenvolupament i maduració del sistema nerviós i les bases psicobiològiques de l'aprenentatge i la memòria. D'altra banda, s'analitzarà la importància de processos cognitius com l'atenció, la motivació i les emocions en el disseny de metodologies pedagògiques. Així mateix, es posarà èmfasis en la relació entre el desenvolupament de les funcions executives i l'aprenentatge, així com la relació existent entre el cos i els processos mentals. L'objectiu del curs és exposar de manera rigorosa algunes claus sobre la recerca en neurociència i psicologia cognitiva per tal d'apropar l'evidència científica a l'àmbit educatiu.
  
Objectius  
Conèixer l'organització del sistema nerviós.
Aprendre les principals etapes que s'esdevenen en la maduració del cervell.
Identificar els principals factors que intervenen en els processos d'aprenentatge i memòria.
Augmentar el coneixement sobre els processos d’aprenentatge basats en l’evidència científica i promoure una actitud científica, crítica i reflexiva davant les metodologies educatives.
  
Continguts   Bloc 1

Introducció a la neurociència i les aportacions al camp educatiu (possibilitats i limitacions).
Neuroanatomia, organització del sistema nerviós i comunicació neural.
Desenvolupament i maduració del cervell: Infància i adolescència.

Bloc 2

Aprenentatge, memòria i plasticitat.
Processos atencionals i funcions executives.

Bloc 3

Emocions i Motivació.
Relació entre el cos i els processos mentals.
  
Observacions   Amb el suport de
  
Formador/a   Marta Portero Tresserra
  
Avaluació   Valoració positivia per part de la formadora.
  
Requisits de  certificació   Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
  
E-mail   ga.ice@uab.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent