0007050012 |
Neurociència i aprenentatge |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
12/11/2020 - 18/12/2020 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs pretén apropar els darrers avenços en neurociència i psicologia cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d'aprenentatge i plasticitat cerebral, a l'àmbit educatiu. És un curs introductori sobre fonaments de neurociència on s'aprofundirà en la comprensió del funcionament del cervell, les etapes de desenvolupament i maduració del sistema nerviós i les bases psicobiològiques de l'aprenentatge i la memòria. D'altra banda, s'analitzarà la importància de processos cognitius com l'atenció, la motivació i les emocions en el disseny de metodologies pedagògiques. Així mateix, es posarà èmfasis en la relació entre el desenvolupament de les funcions executives i l'aprenentatge, així com la relació existent entre el cos i els processos mentals. L'objectiu del curs és exposar de manera rigorosa algunes claus sobre la recerca en neurociència i psicologia cognitiva per tal d'apropar l'evidència científica a l'àmbit educatiu.
|
| |
Objectius |
Conèixer l'organització del sistema nerviós.
Aprendre les principals etapes que s'esdevenen en la maduració del cervell.
Identificar els principals factors que intervenen en els processos d'aprenentatge i memòria.
Augmentar el coneixement sobre els processos d’aprenentatge basats en l’evidència científica i promoure una actitud científica, crítica i reflexiva davant les metodologies educatives.
|
| |
Continguts |
Bloc 1
Introducció a la neurociència i les aportacions al camp educatiu (possibilitats i limitacions).
Neuroanatomia, organització del sistema nerviós i comunicació neural.
Desenvolupament i maduració del cervell: Infància i adolescència.
Bloc 2
Aprenentatge, memòria i plasticitat.
Processos atencionals i funcions executives.
Bloc 3
Emocions i Motivació.
Relació entre el cos i els processos mentals.
|
| |
Observacions |
Amb el suport de
|
| |
Formador/a |
Marta Portero Tresserra
|
| |
Avaluació |
Valoració positivia per part de la formadora.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d'haver superat el 100% d'activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|